Imorgon gäller det

Tänka sig! Imorgon åker vi till Auschwitz. Min grupp blir den första som kommer åka dit. Jag är jätte rädd för att åka dit, jag är rädd för vad jag kommer se. Att komma till helvetet på jorden, och se vad människor kan göra mot andra människor. Det jag fruktar mest är att komma in i gaskammaren, jag tror att man kommer kunna känna all panik som dom hade, som om den fortfarande sitter i väggarna.

Jag är verkligen inte redo för att åka dit, jag är osäker på hur jag kommer reagera känslomässigt. Även fast man jobbat länge med det här projektet, all förberedelse för det vi kommer se, så känner jag mig osäker.

Viktoria Eriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Den här bloggen innehåller både information, tankar, funderingar, upplevelser och bilder, rykande färska ifrån vår Toleransresa till Polen. Alla vi 9:or ifrån Morkarlbyhöjdens skola som kommer att delta i denna resa, gör också en alldeles egen inre resa, utifrån de skilda individer som vi alla är.
RSS 2.0