.

Jag vet inte vart jag ska börja egentligen.
Lasse Berghagen - En enkel sång om frihet
Den passar så bra in, så som på filmerna vi sett då fanns den med.
Den lockar tårar hos mig iallafall i samband med det vi besökt här i Polen.
Besöket i Auschwitz 1 och Birkenau var inte som jag tänkt, jag va helt säker på att jag skulle bryta ihop totalt med tanke på hur jag är.
Men jag har inte förstått än att det som hänt har hänt och att vi har varit på samma plats.
Jag kännde mig kännslokall vid besöket men nu börjar känslorna smyga sig fram sakta.
Att vi stod på samma plats där flera tusen människor gått och trott att dom ska få det bra men istället dör de flesta.
Har iallafall förändrats efter det , har slutat bry mig så mycket i utseende.
Ser alla människor på ett helt nytt sätt, fördommar försvinner mer och mer.
Det har varit en stor skillnad i mitt liv och en bättre förändring, jag är så himla glad att jag fått vara med om dethär.
Och att man tar människor förgivet allt för mycket, det ska jag inte göra igen!
Vi reagerar och agerar välldigt överdrivet ofta, då de egentligen inte är nånting imot hur andra kan ha det.
Jag har hållit ett tal ikväll på middagen, det kändes jätte bra och sånna som aldrig pratat med mig förut kom och krama mig och sa massa fina saker, blir så himla glad! :')
Jag har kommit så mycket närmare vissa och insett hur UNDERBARA folk kan vara.
Alla är vi olika och alla är unika. Det finns så mycket att lära och så av andra!
De som är med på resan har växt så mycket i mina ögon, det känns som man känner alla jättebra då man sett de visa känslor bara.
Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst för jag har så mycket inom mig nu men klockan är halv 1 och jag är trött och ska sova.
Den här resan kommer jag minnas hela livet och det har varit så underbart!

Ta inte livet förgivet, lev de med ett leende på läpparna! Man ska inte må dåligt över saker då de finns så mycket annat att vara glad för i livet! :)

Johanna Ståhl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Den här bloggen innehåller både information, tankar, funderingar, upplevelser och bilder, rykande färska ifrån vår Toleransresa till Polen. Alla vi 9:or ifrån Morkarlbyhöjdens skola som kommer att delta i denna resa, gör också en alldeles egen inre resa, utifrån de skilda individer som vi alla är.
RSS 2.0