Vi bearbetar och vilar

Hejsan!

Just nu är det Julia Hed som skriver. Våran grupp var i Auschwitz igår, så vi är hemma idag. Bearbetar nog det vi sett och varit med om, en hel del. Just nu är andra halvan av oss i Auschwitz och Birkenau. Så våran grupp har en ledig dag och ska på rundvandring i stan klockan ett. Sen är vi lediga igen. Det var väl en hel del känslor, inte alla grät, men några gjorde. Själv så var jag mest tankspridd och visste inte vilka känslor jag skulle känna så jag grät inte. Dock så brast det senare på kvällen. Det var nog förmodligen för att man blev extra känslig mot allt pga alla känslor som samlades under Auschwitz besöket.

Medans jag ändå skriver här så vill jag säga ännu ett tack till Reine som gav mig äran att vara representant för gruppen och lägga fram buketten vid dödsväggen. Tack, det betydde så mycket! <3

Lite kul att skriva här nu för det är bara mitt rum och några till som är hemma, Viktoria och Linnea är ute :) Dom andra sticker sen. Vi sticker ännu senare. Sen ska vi äta och sen ska jag fika med Ida! :D På Tribeca c:
Seriöst, deras Hallonmousse med Vaniljglass och Grädde är jättegod! Ni som planerar att följa med på nästa resa måste verkligen testa den. Lova mig det ;)

Sertan glömde sin yoghurt på vårat rum, någon som vill ha den? :)

Kan väl avsluta med att den här resan är något som alla ska vara med om, och det säger jag på bara tredje dagen! Man har lagt märke till och tänker på saker man aldrig lagt märke till förut. En stor grej för mig har varit att jag kan visa mig utan smink, det har jag aldrig kunnat förut. Särskilt inte för folk från skolan, men det var helt okej. Det är jag jätteförvånad över. Och jättemycket tack till mina fritidsbarn som jag vill säga tack till, även om dem inte kan läsa det här, jag hade nog inte klarat det såhär långt utan dem.

Nu ska vi sticka ut och äta lunch innan rundvandringen.
Hejdå, ha det bra :D

Julia Hed.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Den här bloggen innehåller både information, tankar, funderingar, upplevelser och bilder, rykande färska ifrån vår Toleransresa till Polen. Alla vi 9:or ifrån Morkarlbyhöjdens skola som kommer att delta i denna resa, gör också en alldeles egen inre resa, utifrån de skilda individer som vi alla är.
RSS 2.0